Laagjes weghalen
Nadat hij opnieuw ging studeren aan de parfumschool ISIPCA in Versailles, en psychologie volgde in Londen, startte Kristof zijn eigen parfummerk. “De naam MIGLOT is een verfransing van ‘My Glow’, en geeft de missie van het merk weer: parfums en producten die mensen doen stralen. Allemaal worden ze gecreëerd in het geurlab in onze Gentse winkel. Hierbij komt mijn vroegere labo-ervaring van pas, maar met een stevige dosis creativiteit. Net als in de apotheek luisteren we naar mensen, maar brengen hen positiviteit op een andere manier. Hierbij pushen we niet, maar gaan samen op zoek naar het parfum dat hen blij maakt en doet stralen. Op het vlak van marketing hebben we er daarom heel wat laagjes afgehaald. Bij ons gaat het om de essentie, de ‘essence’ uit de parfumterminologie. De winkel is dan ook visueel zeer rustig, niks schreeuwt om aandacht. Onze flesjes zijn heel sober en minimalistisch. We willen niet puur verleiden met het design, voor ons zit de essentie in het flesje: stijlvol, mooi en genderless. Al die laagjes haalden we eraf om mensen vrijheid te geven. Volgens een recente enquête heeft de Belg gemiddeld 4 flesjes parfum, waarvan hij er maar 2 regelmatig gebruikt. Het resultaat van foute keuzes dus. In een parfumerie kijken mensen naar flesjes die hen aanspreken, wij nemen een andere stelling in. Onze parfums krijgen ook geen naam, enkel een nummer. We willen dat mensen alleen de geur laten spreken in de winkel, en zelf luisteren we. Het mooie is dat we vaak niets hoeven te zeggen, je ziet meteen aan het gezicht van de mensen wat bij hen past.”