Dankzij August Horch proefde Audi al snel de zoete smaak van de overwinning. De oprichter van het merk zag autosport als een unieke kans om zijn modellen in de kijker te plaatsen.
Na verschillende successen met wagens die zijn eigen familienaam droegen, richtte Horch in 1909 Audi op. Hij lanceerde zijn nieuwe modellen meteen in de autosport, en aarzelde niet om zelf achter het stuur plaats te nemen. Met de Audi Type C Alpensieger won Horch van 1912 tot 1914 drie keer op rij de prestigieuze Oostenrijkse Alpine Rally. DKW, een ander merk dat later deel zal uitmaken van Audi, is niet te kloppen in de motorraces. De slogan van het merk? “1.000 overwinningen in twee jaar!"
In 1914 drukte ook het merk Wanderer zijn stempel op de Oostenrijkse Alpine Run met het legendarische model "Puppchen", en vanaf 1928 bleef het de successen opstapelen. Deze laatste leidden tot contacten met Ferdinand Porsche, wiens studiebureau al snel de racewagens ontwikkelde voor Auto Union.
Aan het begin van de eeuw wonnen de motoren van het merk NSU talrijke wedstrijden, maar de successen op vier wielen waren toen minder groot. De witte auto's met hun zescilinder supercharged krachtbron van NSU deden het echter uitstekend in de 1500 cc-klasse tijdens de eerste Duitse Grand Prix in 1926.